"I want to be a living work of art"
Ženski dandy pionir, jasnije, Oscar Wilde sreće Dita-u Von Teese. Patrona. Muza. U jednom trenutku najbogatija žena u Italiji. Priređivala je najbolje žurke. Naravno, ukoliko preferirate žurke sa golom poslugom kojoj su "kritični dijelovi" prekriveni samo pozlaćenim listićima. Znači, odlične žurke!
|
Portrait of the Marquise, Giovanni Boldini |
|
|
Opčinjavala je umjetnike, kako literarne tako i vizuelne: Robert de Montesquiou, Roman de Tirtoff, Jean Cocteau, Cecil Beaton; Giovanni Boldini, Paolo Troubetzkoy, Romaine Brooks, Kees van Dongen, Man Ray.... Nakon Kleopatre i Bogorodice, ličnost koja je najviše puta prikazivana u novijoj umjetnosti. (Doduše, ukoliko vjerujemo krajnje sumnjivom internet izvoru).
|
Casati, Man Ray |
|
|
Iznajmljivala vilu na ostrvu Kapri, gdje je pružala utočište vizuelnim umjetnicima, piscima, kosmopolitama i gej parovima u egzilu. Zmije koje joj se uvijaju oko tijela umjesto nakita. Šetnje Venecijom u pratnji pripitomljenih leoparda sa samo krznenom bundom preko golog tijela. Kapi beladone u zjenicama.
"Eccentricity is tolerable only in its first freshness. Cherished until it has gone stale, it becomes unbearably pathetic and at the same time alarming." Maurice Druon
|
Giovanni Boldini, 1908 | | | | |
Opjevana od strane Jack Kerouac-a, inspiracija za likove u romanima
Dans la fete de Venise (1922) i
Nouvelle Riviera (1924), pisca Michel-Georges Michel-a. Na filmu su je igrale Vivien Leigh,
La Contessa (1965), i Ingrid Bergman,
A Matter Of Time (1976).
|
Paget-Fredericks, 1920. | | |
|
|
Do 1930. godine, imala je lični dug od 25 miliona dolara, njene stvari su prodavane na aukciji (pričalo se da je dobar dio kupila Coco Chanel), a ona je pobjegla u London gdje je živjela u siromaštvu. U smeću tražila ( i nalazila!) pera da bi sebi pravila ukrase za kosu. Sahranjena sa vještačkim trepavicama, u crnoj koži i leopardovom krznu.
Hard core to the end. To se mora poštovati!
|
In Fountain Costume, designed by Paul Poiret | |
|
Casati, Man Ray |
Danas, pored redovnog pominjanja u svakom relevantnijem izdanju istorije umjetnosti, te modnih revija posvećenih njenom liku i djelu (Christian Dior, Karl Lagerfeld), i jedan odličan editorijal
featuring Tilda Swinton....
|
in Acne paper issue, Paolo Roversi, 2009 |
No comments:
Post a Comment